Frågor och svar

Ska man raka sig där nere om man ska ha sex?
Jag skulle vilja säga att det inte finns någon egentlig regel. Det du ska göra är givetvis det som känns bäst för dig. Om du trivs med vilket som så kanske du vill göra det din partner föredrar? Men gör aldrig något du inte trivs med själv, det är du själv som kommer leva med dina beslut.

Jag vill gärna ha sex , men jag är rädd för att det ska göra ont , vad ska jag göra?
Om du oroar dig för att det ska göra ont, så är risken antagligen större att det kommer göra ont också. Försök att slappna av, och ha bara sex när du känner att du är tillräckligt upphetsad. Tänk inte på att det kommer göra ont, för det gör det inte för alla. Är du tillräckligt upphetsad så ska det nog gå fint! Prata med din partner och ta det i en lugn takt så att det inte gör ont eller att du känner att det går för snabbt.

Hej jag är en tjej på 14 år och tänker på att ha sex med både tjejer och killar är jag bi då?
Jag tycker att det är rättså onödigt att sätta sådana "stämplar". Att vara nyfiken och intresserad av både killar och tjejer är väldigt vanligt förekommande i tonåren. (Även senare, givetvis.) Jag skulle själv inte klassa mig som bi eller homo bara för att jag gärna skulle testa vara med en person av samma kön, utan jag skulle vänta tills jag själv kände att "Aha! Jag ÄR faktiskt bi/homosexuell. Jag är säker nu på att det är detta jag gillar." Så, oroa dig inte i onödan, och sätt inte någon "stämpel" om du själv inte känner att du vill det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0